رسانه ها رابطه عاطفی زندگی احساس همسرداری

رسانه ها: رابطه عاطفی زندگی احساس همسرداری زندگی مشترک زندگی زناشویی گذشته همسر ازدواج

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار حوادث وقوع 6 تا 15 خودکشی در 40 روز اخیر ، اقدام به خودکشی در مناطق آسیب‌دیده شروع شده است است

    مطالعات نشان می‌دهد که بعد از زلزله تا مدتی اوضاع بسیار خوب هست، چون یک حرکت عمومی جهت کمک به مردم زلزله‌زده اتفاق می‌افتد. از همه طرف پیغام کمک و وعده بازسازی

    وقوع 6 تا 15 خودکشی در 40 روز اخیر ، اقدام به خودکشی در مناطق آسیب‌دیده شروع شده است است

    اقدام به خودکشی در مناطق آسیب دیده شروع شده است است/ وقوع 6 تا 15 خودکشی در 40 روز اخیر

    عبارات مهم : زلزله

    مطالعات نشان می دهد که بعد از زلزله تا مدتی اوضاع بسیار خوب هست، چون یک حرکت عمومی جهت کمک به مردم زلزله زده اتفاق می افتد. از همه طرف پیغام کمک و وعده بازسازی می رسد و جامعه زلزله زده تحت حمایت شدید قرار می گیرد. ولی بعد از یکی دو ماه حمایت های انسانی کم کم کمرنگ می شوند و فروکش می کنند و به همین علت اوضاع مناطق زلزله زده رو به وخامت می رود.

    زمین کمتر از یک دقیقه می لرزد ولی مردم تا سال ها تاوان بعد می دهند. نزدیک به 40 روز از وقوع زلزله در شهرها و روستاهای استان کرمانشاه می گذرد. زلزله ای که نزدیک به 700 کشته و هزاران زخمی برجای گذاشت، منزل های زیادی را ویران کرد و خانواده های زیادی را از هم پاشید. کسانی که زلزله زندگی ارزش را دگرگون کرد، همگی از توانایی روانی یکسانی جهت سالم بیرون آمدن از این بحران برخوردار نیستند و فروپاشی روانی با آنها کاری کرده که بعضی تا آخر دادن به زندگی ارزش پیش رفته اند.

    وقوع 6 تا 15 خودکشی در 40 روز اخیر ، اقدام به خودکشی در مناطق آسیب‌دیده شروع شده است است

    اولین خبری که راجع به خودکشی در مناطق زلزله زده منتشر شد مربوط به اقدام یکی از امدادگران بود. چند روز بعد از وقوع زلزله خبر رسید یکی از امدادگران که گفته نشد متعلق به کدام یکی از ارگان ها بوده دست به خودکشی زده هست. مسئولان علت اولیه خودکشی را تأثر ناشی از دیدن اتفاقات تلخ اعلام کردند و به سؤال های دیگر در این مورد جواب ندادند. این اتفاق شاید نخستین اقدام به خودکشی در مناطق زلزله زده بوده باشد ولی به گفته کسانی که از نزدیک در جریان اوضاع مناطق زلزله زده هستند، آخرین ارزش نبوده هست.

    شهاب نادری نماینده منطقه زلزله زده اورامانات با اشاره به اوضاع سخت مردم این منطقه به اعتمادآنلاین می گوید: «مشکلات در این مناطق حادتر از آن است که به آسانی راجع به اش صحبت کنیم، بر اساس گزارش ها اقدام به خودکشی در این مناطق شروع شده است و تا به حال با 15 تا 16 مورد اقدام به خودکشی مواجه بوده ایم چون اوضاع مردم بسیار وخیم است.»

    مطالعات نشان می‌دهد که بعد از زلزله تا مدتی اوضاع بسیار خوب هست، چون یک حرکت عمومی جهت کمک به مردم زلزله‌زده اتفاق می‌افتد. از همه طرف پیغام کمک و وعده بازسازی

    او ادامه می دهد: «بر اساس نظرسنجی جامعه شناسان و روانشناسان اوضاع روانی مردم حاد هست. همین دیروز هم یک زن در جوانرود خودکشی کرد و جنازه او هنوز در دکتر قانونی است.»

    نادری تاکید می کند: «باید در نظر داشت که این روند تازه شروع شده است و رو به زیاد کردن هست. این در حالی است که بعضی روی صندلی های گرم و نرم خود نشسته اند و راجع به مناطق محروم و زلزله زده صحبت می کنند.»

    آغاز بروز پرسشها روانی

    وقوع 6 تا 15 خودکشی در 40 روز اخیر ، اقدام به خودکشی در مناطق آسیب‌دیده شروع شده است است

    محسن شتی دبیر ستاد کنترل و کم کردن آسیب های اجتماعی وزارت بهداشت در گفت وگو با اعتمادآنلاین در مورد آماری که نادری اعلام می کند اظهار بی اطلاعی می کند ولی می گوید که روند بروز آسیب های روانی شروع شده است است.

    او ادامه می دهد: «پزشکی قانونی می تواند دقیقاً تعداد کسانی که بر اثر اقدام به خودکشی فوت کرده اند اعلام کند ولی آمارهایی که به دست ما رسیده نشان می دهد از وقت زلزله تا کنون در شهر سر پل ذهاب 5 یا 6 مورد اقدام به خودکشی داشته اند ولی هیچ کدام منجر به فوت نشده است.»

    مطالعات نشان می‌دهد که بعد از زلزله تا مدتی اوضاع بسیار خوب هست، چون یک حرکت عمومی جهت کمک به مردم زلزله‌زده اتفاق می‌افتد. از همه طرف پیغام کمک و وعده بازسازی

    شتی ادامه می دهد: «مطالعات نشان می دهد که بعد از زلزله تا مدتی اوضاع بسیار خوب هست، چون یک حرکت عمومی جهت کمک به مردم زلزله زده اتفاق می افتد. از همه طرف پیغام کمک و وعده بازسازی می رسد و جامعه زلزله زده تحت حمایت شدید قرار می گیرد. بعضی از جامعه شناسان به این دوره می گویند «دوره ماه عسل» بعد از فاجعه. منظور از چنین تعبیری این نیست که اتفاق دیدگان در شرایط خیلی خوبی نسبت به قبل هستند بلکه معنی اش این است که آنها نسبت به مدتی بعد، شرایط خیلی خوبی دارند. بعد از یکی دو ماه حمایت های انسانی کم کم کمرنگ می شوند و فروکش می کنند و به همین علت اوضاع مناطق زلزله زده رو به وخامت می رود.»

    شتی می گوید: «با توجه به این که نزدیک به چهل روز از وقوع زلزله گذشته کم کم وقت آن است که شاهد اوج گیری پرسشها و بروز آسیب های معنوی و روانی باشیم. این یک تجربه جهانی است و باید در این وقت به اوضاع روانی مردم توجه بیشتری کرد.»

    وقوع 6 تا 15 خودکشی در 40 روز اخیر ، اقدام به خودکشی در مناطق آسیب‌دیده شروع شده است است

    به گفته شتی گروه های کمک روانی وزارت بهداشت تا شش ماه در منطقه می مانند. او می گوید: «تیم های امداد روانی علاوه بر اسکان در چادرها و کانکس ها، در ساختمان هایی که گرفته اند مستقر شده است اند و به آنها گفته ایم که باید به صورت شیفتی حضور داشته باشید و تا شش ماه خدمت کنید. روانشناسان دوره دیده عضو این گروه ها هستند و اقدام به شناسایی افرادی می کنند که در معرض از دست دادن سلامت روانی ارزش بوده و یا دچار آسیب های روانی شده است اند. بعضی از آنها از سوی اطرافیان معرفی می شوند و بعضی دیگر هم از سوی خود روانشناسان و طی غربالگری ها شناسایی می شوند.»

    او توجه به شرایط زندگی مردم را هم مهم می داند و می گوید: «با وجود اینکه حمایت های روانی مهم هستند ولی توجه به اوضاع معیشتی و زندگی مردم زیاد از هر چیز می تواند به اصلاح شرایط روانی آنها یاری کند و اجازه ندهد مشکلاتی که از نظر معنوی برایشان پیش آمده حادتر شود و در نهایت آنها را تا مرز خودکشی پیش ببرد.»

    امید قادری، مدیرکل بهزیستی کرمانشاه هم در مورد اقدام به خودکشی در مناطق زلزله زده به اعتمادآنلاین می گوید: «تا کنون مورد موفق خودکشی نداشته ایم ولی عده زیادی از مردم افکار منفی دارند.»

    او ادامه می دهد: «متأسفانه حجم بلا آن قدر زیاد است که از حد تحمل بسیاری از مردم خارج شده. از در و دیوار شهر غم می بارد. ما ٥٩٥ روانشناس داوطلب در منطقه داشتیم که با بهزیستی در ارتباط بودند. به جز این افراد، ٩٣نفر هم به صورت تخصصی و شبانه روز، در منطقه مستقر هستند. جهت اینها در ازگله و ریجاب، کانکس و ماشین درنظر گرفتیم. این گروه ها، ٦ هزار و ٨٠٢ نفر را در مناطق زلزله زده در ٧ شهرستان شناسایی کردند. در سرپل ذهاب هم ٣ هزار و ٩٩نفر غربالگری شدند که از این تعداد ٦٥٠نفر نیاز به مداخله گروه درمانی دارند. ٣٠٨ نفر هم نیاز به مداخله انفرادی دارند. در این میان ٧ نفر هم نیاز به دارودرمانی دارند. به هرحال هر چقدر از وقت اتفاق می گذرد، فرد زیاد متوجه عمق فاجعه می شود.»

    غم انگیزتر اینکه با کمی جست وجو راجع به اوضاع معنوی و روانی مردم کرمانشاه حتی قبل از زلزله، می توان فهمید که این منطقه پیش از این هم از نظر آمار اقدام به خودکشی اوضاع خوبی نداشته هست. سال گذشته مدیر انجمن پیشگیری از خودکشی کشور گفت: «میزان خودکشی در کشور پنج تا شش نفر در هر هزار نفر هست، ولی در کرمانشاه 23 در هر هزار نفر است و آمارها نشان می دهد که خودکشی در این استان چهار برابر میانگین کشوری است.»

    اعتمادآنلاین

    واژه های کلیدی: زلزله | خودکشی | مناطق محروم | اخبار حوادث


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار