رسانه ها رابطه عاطفی زندگی احساس همسرداری

رسانه ها: رابطه عاطفی زندگی احساس همسرداری زندگی مشترک زندگی زناشویی گذشته همسر ازدواج

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی الان وقت تنش‌زدايي در منطقه است / محمد هاشمی

    شرایط روزبه روز جهت دولت روحانی پیچیده تر می شود و فشارها در دو حوزه اقتصادی و بین الملل بر روی مدیر جمهور و کابینه دوازدهم زیاد کردن می یابد ولی پرسشها و محدود

    الان وقت تنش‌زدايي در منطقه است / محمد هاشمی

    محمد هاشمی : الان وقت تنش زدايي در منطقه است

    عبارات مهم : ایران

    شرایط روزبه روز جهت دولت روحانی پیچیده تر می شود و فشارها در دو حوزه اقتصادی و بین الملل بر روی مدیر جمهور و کابینه دوازدهم زیاد کردن می یابد ولی پرسشها و محدودیت های مالی و فشارها از سوی دلواپسان در داخل و مخالفان خارجی بر روی دولت، چیزی از سطح انتظارات مردم نسبت به مدیر جمهور کم نکرده است بلکه حتی همچنان جامعه کشور عزیزمان ایران با توجه به وعده های روحانی در انتخابات ۹۶ در انتظار تحقق خواسته های خود به خاص در حوزه اقتصادی هست. از این رو، رخدادهای اخیر و گرانی ناگهانی ارز و نیز بحران سازی های مخالفان و محدودیت های دولت زمینه دیگری جهت پرداختن به پرسشها اقتصادی و بین الملل و محدودیت های دولت فراهم ساخت.

    الان وقت تنش‌زدايي در منطقه است / محمد هاشمی

    در این راستا محمد هاشمی، بردار مرحوم آیت ا… هاشمی، سیاستمدار و عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام با «آرمان» به گفت وگو پرداخته هست. او اعتقاد است دولت یا نظام باید مراقب این اقشار باشد و فشار را از دوش آنها بردارد. بنابراین، چگونگی زیاد کردن قیمت ارز در سلسله کارها دشمن قرار می گیرد. دشمن از ابتدای انقلاب با نشانه تضعیف یا عوض کردن نظام، چندین توطئه علیه کشور عزیزمان ایران کرده هست. در ادامه متن گفت وگوی «آرمان» با محمد هاشمی را می خوانید.

    با توجه به شاخصه های اقتصادی، تصور می برید که دولت از توانایی مورد نیاز جهت اصلاح بخشیدن به فضای اقتصادی کشور در امسال برخوردار است؟

    قبل از هر چیز باید دید که چه بخش و چه میزان از اقتصاد کشور در اختیار دولت هست. لیکن همه بخش های اقتصادی در اختیار دولت نیست و تنها 30 تا 40 درصد از ظرفیت های اقتصادی کشور در دست دولت قرار دارد. اکثر شرکت های دولتی منفک شدند و در وقت احمدی نژاد به نهادهای عمومی پیوستند.

    شرایط روزبه روز جهت دولت روحانی پیچیده تر می شود و فشارها در دو حوزه اقتصادی و بین الملل بر روی مدیر جمهور و کابینه دوازدهم زیاد کردن می یابد ولی پرسشها و محدود

    بنابراین دولت سهم چندانی در اقتصاد کشور ندارد. از این رو، اگر قرار باشد تحولی از منظر اقتصادی در کشور رخ دهد، مورد نیاز است که 60 درصد دیگر که ظرفیت های اقتصادی کشور را در دست دارند با دولت و برنامه هایش جهت اصلاح فضای اقتصادی همراه شوند. اگر نهادهای عمومی، بخش شخصی و تعاونی که ظرفیت های بسیار اوج و خوبی از اقتصاد را در اختیار دارند با یکدیگر همصدا باشند و بر اساس برنامه با دولت همکاری کنند قطعا نتیجه مثبت و رضایت بخش خواهد بود. ولی اگر همه نگاه ها و خواسته ها تنها از دولت باشد، نباید انتظار تحول در اقتصاد داشت. لیکن دولت به تنهایی نمی تواند همه پرسشها اقتصادی را حل کند و باید همه نهادهای عمومی و بخش شخصی و تعاونی با دولت در اجرای برنامه های اقتصادی اش همراهی و همکاری کنند.

    حل بعضی از پرسشها از قبیل پرسشها بانکی تنها به وسیله دولت قابل حل است در صورت حل پرسشها در حیطه وظایف اقتصادی دولت، توانایی مورد نیاز جهت حرکت در جهت اصلاح ساختار سیستم اقتصادی کشور وجود دارد؟

    دولت مطابق با برنامه عمل می کند؛ اکنون در لایحه بودجه سال 97 که به تصویب مجلس رسیده و جهت اجرا ابلاغ شده است هست، رقمی بالغ بر 240 هزار میلیارد تومان آینده نگری شده است است که اساسا چنین رقمی قابل تحقق و وصول نیست. لیکن منبع و رقمی که جهت دولت از سوی مجلس در بودجه امسال تعیین شد یک منبع مجازی و غیرواقع بینانه است و دولت نمی تواند به این رقم دسترسی داشته باشد. اگر دولت موظف باشد که بر اساس لایحه بودجه و قانون برنامه عمل کند از هم اکنون مشخص است با توجه به کمبودهایی که از منظر منابع وجود دارد، دولت نمی تواند همه برنامه های اقتصادی را بر حسب انتظار محقق کند مگر اینکه در طول سال نماینده های مجلس دست به اصلاح برنامه بودجه بزنند تا دولت بتواند به وظیفه خود در لایحه بودجه 97 عمل کند. با توجه به اوضاع کنونی، دولت حتی قادر به اجرای برنامه های بودجه هم نیست تا آنجا که مدیر شرکت برنامه و بودجه هم این مهم را به صراحت اعلام کرد.

    الان وقت تنش‌زدايي در منطقه است / محمد هاشمی

    فقرزدایی یکی از مسائلی است که روحانی بر آن تاکید دارد با توجه به پرسشها مالی و بودجه محدود دولت، آیا مدیر جمهور و وزرای اقتصادی او قادر به تحقق فقرزدایی هستند؟

    فقرزدایی نیاز به مولفه هایی دارد. در سایر کشورهای دنیا مسکن ارزان قیمت جهت فقرا در اولویت قرار دارد. مولفه دوم بهداشت رایگان و ارزان قیمت است که فقرا مانند اقشار توانمند باید از امکانات بهداشتی بسیار مناسب برخوردار شوند. مولفه سوم امکانات آموزشی جهت فقراست. اگرچه در کشور عزیزمان ایران دولت بخشی از هزینه های تحصیل در مدارس و دانشگاه ها را متقبل می شود ولی هزینه و یا سرانه تحصیل در مدارس و دانشگاه های کشور نسبتا بالاست. از این رو، فقرا با توجه به این شرایط نمی توانند هزینه تحصیل و سایر موارد جانبی فرزندان خود مانند پوشاک و خوراک را فراهم کنند.

    بنابراین دولت هایی که با شعار فقرزدایی شروع به کار می کنند باید در زمینه آموزش به گونه ای سرمایه گذاری کنند که فقرا و نیازمندان قادر به تامین هزینه تحصیل فرزاندان خود باشند. مولفه چهارم؛ دولت باید جهت تحقق فقرزدایی به ایجاد درآمد جهت فقرا اقدام کند. به عبارتی هر خانواده فقیر ایرانی یک منبع درآمد ثابت داشته باشد به طور مثال این درآمد یا از طریق کمیته امداد و یا یارانه می تواند فراهم شود ولی در حالت کنونی ارقامی که کمیته امداد و یا از طرف دولت به عنوان یارانه به افراد نیازمند تعلق می گیرد جهت گذراندن معیشت نیازمندان و فقرا کافی نیست. بنابراین دولت با کمک سایر دستگاه ها مانند قوه مقننه باید اشتغال مولد و آبرومند و نه کاذب جهت فقرا و فرزندانشان آینده نگری کند. امروز آمار بیکاری به خاص در میان فقرا بسیار بالاست. بنابراین باید جهت فقرزدایی و ایجاد منبع درآمدی محترمانه اشتغال مولد ایجاد شود.

    شرایط روزبه روز جهت دولت روحانی پیچیده تر می شود و فشارها در دو حوزه اقتصادی و بین الملل بر روی مدیر جمهور و کابینه دوازدهم زیاد کردن می یابد ولی پرسشها و محدود

    اشتغال مولد جهت فقرا در شرایطی که دولت هم به اندازه کافی سرمایه در اختیار ندارد چگونه امکان پذیر است؟ در چنین شرایطی دولت می تواند به اهداف اقتصادی خود برسد؟

    قطعا با توجه به منابع محدودی که دولت در اختیار دارد فقرزدایی و تحقق سایر برنامه های دولت امکان پذیر نیست. به همین علت بخش خصوصی، تعاونی و نهادهای عمومی باید جهت ایجاد اشتغال مولد جهت نیازمندان وارد شوند و به دولت کمک کنند. علاوه بر این، جذب سرمایه های خارجی هم می تواند در تحقق این امر مهم راهگشا باشد. اگر همه این نهادها دست به دست یکدیگر دهند و به دولت در تحقق اهدافش به خاص فقرزدایی کمک کنند قطعا دولت موفق خواهد شد.

    الان وقت تنش‌زدايي در منطقه است / محمد هاشمی

    اما با توجه به منابع محدود لایحه بودجه 97 نمی توان افق روشنی جهت تحقق اهداف اقتصادی دولت و به خاص فقرزدایی دید. لیکن جهت فقرزدایی منابع مشخصی در لایحه بودجه آینده نگری نشده است تا دولت بتواند به قدر کفایت سرمایه جذب و اشتغال ایجاد کند و مسکن جهت نیازمندان بسازد و هزینه فقرا را در حوزه بهداشت و آموزش تامین کند. بنابراین به اندازه نیاز فقرا در لایحه بودجه 97 منبع آینده نگری نشده هست، به همین علت جهت برطرف پرسشها اقتصادی راهکاری وجود ندارد. صندوق توسعه هم تا حدودی منابع در اختیار دارد و تا حدی می تواند منابع خود را در این راه صرف کند. شرکت ها و نهادهای عمومی سهم بسیار بالایی دارند اگر این نهادها و شرکت دین خود را نسبت به فقرا ادا کنند و به دولت کمک کنند شاید دولت بتواند فقرزدایی را در کشور محقق کند. ولی دولت هر اندازه که در تحقق فقرزدایی مصمم باشد هنگامی که منابع کافی در اختیار ندارد قطعا نمی تواند به شعارهایش در فقرزدایی جامه عمل بپوشاند.

    دولت روحانی بعد از توافق هسته ای تاکید بسیاری به جذب سرمایه های خارجی داشت ولی از زمانی که ترامپ در راس قدرت آمریکا قرار داده شد برنامه های دولت در جذب سرمایه گذاری خارجی با مسئله مواجه شد. دولت چگونه می تواند جامعه جهانی را به سرمایه گذاری در کشور عزیزمان ایران متقاعد کند؟

    سیاست تنش زدایی مرحوم آیت ا… هاشمی رفسنجانی در دولت سازندگی بسیار موفق بود اکنون روحانی جهت خروج از بحران در سیاست خارجه ناگزیر باید این سیاست را در دستور کار وزارت خارجه قرار دهد. لیکن در دوران سازندگی به علت وجود سیاست تنش زدایی روابط کشور عزیزمان ایران با بسیاری از کشورها اعم از کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپا و آسیا و… اصلاح پیدا کرد. استراتژی تنش زدایی در دوران سازندگی موجب شد که دولت مرحوم آیت ا… هاشمی سرمایه و سرمایه گذاران خارجی قابل توجهی را به کشور جذب کند.

    در دوران هشت ساله دولت مرحوم آیت ا… هاشمی حدود 30 میلیارد دلار به صورت فاینانس سرمایه جذب کشور شد و وام های ارزان قیمت 2 درصدی به سرمایه گذاران تعلق گرفت. ولی امروز سیاست دوران سازندگی در دستور کار دولت روحانی نیست. بنابراین دولت باید جهت رسیدن به هدفش در حوزه سرمایه گذاری خارجی و کم کردن پرسشها اقتصادی در گام نخست سیاست تنش زدایی را در دستور کار خود قرار دهد. البته سیاست تنش زدایی به مفهوم سازش و امتیاز دادن نیست بلکه با حفظ منافع یکسان و متقابل می توان سیاست تنش زدایی دولت مرحوم آیت ا… هاشمی را احیا کرد. دولت روحانی در این زمینه تلاش هایی کرد ولی توفیق صددرصدی در این مسیر نداشت.

    امروز شرایط روحانی در حوزه سیاست خارجه سخت تر از دوران مرحوم آیت ا… هاشمی نیست؟

    بله، همین طور هست. لیکن اکنون مدیر جمهور با فردی مانند ترامپ که از هیچ منطقی برخوردار نیست و از سیاست سر در نمی آورد، روبه روست تا آنجا که انجمن روانشناسان آمریکا هم اعلام کردند که ترامپ از منظر روانی واجد شرایط جهت ریاست جمهوری نیست و بیمار روانی هست. از سویی در منطقه هم جوان بی تجربه ای مانند بن سلمان که از منطق و ادب سیاسی برخوردار نیست و به این علت که به دنبال شهرت و کسب نام در منطقه هست، هر روز شاهد بیانات غیر معقول و جنگ طلبانه ولیعهد عربستان هستیم و در کنار عربستان رژیم صهیونیستی که از همان ابتدای انقلاب با کشور عزیزمان ایران دشمن بود، همچنان به عنوان دشمن در صحنه سیاسی علیه کشور عزیزمان ایران فعالیت می کنند.

    بنابراین شرایط کنونی در منطقه بسیار سخت شده است هست. به همین علت راه موفقیت روحانی بازگشت به سیاست تنش زدایی مرحوم آیت ا… هاشمی هست. مورد نیاز نیست که این سیاست در سطح دنیا مورد اجرا قرار بگیرد بلکه کشور عزیزمان ایران می تواند در وهله نخست با کشورهایی که روابط دو جانبه دارد، تعاملاتش را اصلاح و زیاد کردن دهد. همچنین کشور عزیزمان ایران باید با استفاده از سیاست تنش زدایی روابطش را با کشورهای منطقه ترمیم ببخشدو معادلات اقتصادی و فرهنگی خود را زیاد کردن دهد. امروز در دیپلماسی، تعامل با دنیا امری بسیار مهم جهت همه کشورهای توسعه یافته محسوب می شود به همین علت باید مبنای استراتژی سیاست خارجه تنش زدایی باشد و البته این باید با حفظ عزت، حکمت و مصلحت صورت بگیرد. در این صورت دولت علاوه بر اصلاح روابط کشور عزیزمان ایران با کشورهای دنیا و منطقه موفق به جذب سرمایه های خارجی نیز خواهد شد.

    جذب توریسم می تواند در کم کردن پرسشها اقتصادی کشور در کنار همه راهکارهای اقتصادی مذکور موثر باشد؟

    یکی دیگر از راهکارهایی که می تواند به اقتصاد یک کشور یاری کند و امروز در همه کشورها کاربرد دارد توجه به صنعت توریسم هست. امروز این صنعت در همه کشورها به خاص اروپا بسیار درآمدزاست. به طور مثال کشوری مانند اسپانیا بیش از درآمد نفتی کشور عزیزمان ایران از صنعت توریسم کسب درآمد می کند. ترکیه هم به عنوان همسایه کشور عزیزمان ایران درآمد بسیار بالایی از توریسم دارد این کشور در منطقه و سایر کشورهای دنیا با درآمدزایی از صنعت توریسم وقت شغلی به وجود می آورد. لیکن صنعت توریسم علاوه بر درآمد، اشتغال زایی هم به دنبال دارد. ولی دولت در رابطه با صنعت توریسم به طور جدی برنامه ریزی و اقدام نکرد در حالی که این پتانسیل در کشور عزیزمان ایران وجود دارد و توجه به این صنعت می تواند درآمد بسیاری جهت کشور داشته باشد. لیکن کشورهایی نظیر کشور عزیزمان ایران جهت بسیاری از کشورهای دنیا جالب اند. کمتر کشوری در دنیا پیدا می شود که از جاذبه طبیعی کشور عزیزمان ایران برخوردار باشد.

    حتی وجود اقوام، مذهب، عقاید و فرهنگ متفاوت در کشور عزیزمان ایران جهت کشورهای دیگر جالب اند ولی متاسفانه مسئولان از همه این موارد غافل اند و جهت آن برنامه ای ندارند به همین علت هم درآمد کشور همچنان به اقتصاد نفتی وابسته هست. ولی حتی در حوزه نفتی نیز برحسب انتظار برنامه ریزی نمی شود. به طور مثال در بندر جاسک، منطقه ای را به عنوان پتروشیمی در نظر گرفتند ولی به اندازه ای سرعت کار در این پروژه پایین است که احتمالا سرمایه گذاران بعد از چند ماه معطلی، پروژه را نیمه کاره رها کرده و جذب کشورهایی مانند قطر خواهند شد. بنابراین سرعت عمل مسئولان متناسب با نیازها و اهداف اقتصادی و جذب سرمایه گذاران به کشور نیست که باید جهت این مهم چاره ای اندیشید.

    به عنوان پرسش آخر، توصیه جنابعالی به دولت روحانی جهت اینکه از خود کارنامه موفق و قابل قبولی به جا بگذارد، چیست؟

    همانطور که مدیر جمهور خود نیز بارها تکرار کرد، دولت یک گروه و جناح نیست. لیکن در فصل انتخابات مسابقه مساله مهم است ولی بعد از انتخابات، آنچه که باید مورد توجه عموم به خاص احزاب و گروه های سیاسی قرار بگیرد، همکاری هست. دولت باید نسبت به سهم خود بسترهای مناسب را جهت همکاری همه مردم از جمله گروه های سیاسی و اقوام و مذاهب متفاوت را در اداره کشور فراهم کند. ولی در حوزه اقتصادی استعدادهای مختلفی در سراسر کشور وجود دارد که اگر بستر مناسب جهت فعالیت و همکاری این افراد در عرصه های اقتصادی فراهم شود قطعا اوضاع سراسر مناطق کشور متحول خواهد شد.

    اگر به راستی هنوز مدیر جمهور اعتقاد است که فصل انتخابات گذشت و امروز همکاری همه گروه ها و افراد در کشور مورد نیاز هست، آقای روحانی باید در دعوت از گروه ها و مردم و اقوام متفاوت و جناح های سیاسی پیشقدم شود و باید به جامعه بر اساس وعده ها و برنامه هایش احترام گذاشت و اقوام و گروه های متفاوت را در اجرای برنامه ها شریک کرد. در غیر این صورت دولت نمی تواند از بحران کنونی عبور کند. لیکن اتکا به یکی دو گروه نمی تواند گرهی از پرسشها کشور بگشاید. امروز شرایط کشور عزیزمان ایران به گونه ای است که نیاز به انسجام و وحدت ملی دارد. بنابراین دولت باید از همکاری همه مردم و در تمامی امور بهره ببرد و دولت باید از هر فرد و گروهی به تناسب قدرت و جایگاهش دعوت به همکاری کند. به عبارتی همانطور که اشاره شد دولت باید در دعوت از مردم و اقوام و گروه های سیاسی پیشگام شود.

    آرزوی بزرگ

    واژه های کلیدی: ایران | سیاست | ایرانی | برنامه | اقتصادی | محمد هاشمی | سرمایه گذار | لایحه بودجه | برنامه ریزی | سرمایه گذاری | هاشمی رفسنجانی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار